Thursday, May 26, 2016

Mai er snart over, hvor står livet ditt?

Mai er måneden der det er en del feiring. Såklart det er andre måneder også med feiring. Jul for eksempel, der feirer vi jo Jesu fødsel og komme til jorden, Han som kom for å frelse oss.
Denne Mai'en var det en babyshower( Familie og venner er så snille) for meg og to konfirmasjoner på oss.

Jeg synes det er veldig kjekt å treffe familie igjen. Begge konfirmasjonene var det nær familie å treffe. Men hvor er budskapet med konfirmasjonen blitt av? Greit, jeg kommer ikke på at det står noe i Bibelen om at man skal konfirmeres. Men mener det som ligger bak det med å konfirmeres. Handler det ikke om at man har tatt ett valg? om å følge Herren? Men hvor er det valget hen da? I dag er det dessverre slik at innen kristenheten skal det være så likt utenfor kristenheten. Tro for eksempel, er det mer tro igjen her på jorden?? Tror du på Jesus? hmmm... Hvis du svarte ja på det spørsmålet, så har jeg et spørsmål til; Hvorfor følger du Han ikke da? For hadde du virkelig trodd i hjertet ditt på Herren, så hadde du gjort alt du kunne for å følge i Hans fotspor! Det er nok sannheten! Ser man virkelig hvem Herren er og at Gud og Jesus og Den Hellige Ånd er èn, så vet man at Gud er en nidkjær Gud og at Han er en Hellig Gud! Da vil man ikke tulle med livet!
Selv så har jeg fortsatt en lang vei å gå, men jeg har begynt på denne veien. Jeg vil TRO på Han! Jeg vil SE Han som den Han er! Og selv om livet er tøft og ikke alltid like enkelt så kan man se på det som om man er en kylling under Hans vinger. Han vil ta Seg av oss. Han vil beskytte oss og Han vil hjelpe oss inn til evig liv med Han. Men Kun om man vil følge Han!
Bildet er når mamma fant en andunge i hagen.

 Hos Han er den eneste plassen vi er fullstendig tilfredsstilt. Ingenting her kan gi oss en slik tilfredsstillelse som Han kan gi. Vi må velge Herren fremfor alt. Og det holder ikke bare å si eller tro at man er frelst og på vei til himmelen om man en gang har blitt barnedøpt. Takket du ja til Herren i barnedåpen din? Det er en hjertes bestemmelse.
" Da sa Jesus til disiplene Sine: Hvis noen vil komme etter Meg, må han fornekte Seg selv, ta sitt kors opp og følge Meg. For den som vil frelse sitt liv, skal miste det, men den som mister sitt liv for Min skyld, skal finne det." Matteus. 16:24-25

Jesus sier også:" Himmel og jord skal forgå, men Mine ord skal aldri forgå." Matteus 24:35

No comments: