Wednesday, April 27, 2016

Vårtegn?

Vi hadde besøk av ei søster og ei svigerinne for noen dager siden, meg og min svigerinne fant ut at det ville være deilig å strekke ut ryggen ( som faktisk er å anbefale hvis man ikke tidligere ha blitt frarådet av en eller annen grunn).

Solen skinner og det er deilig. I følge værvarselet så skal det ikke vare, men hva med å nyte det når det er der. Morten så ut terrassedøren i går og sa : Se en løvetann. Den hadde kanskje kommet opp den natten. Ja det er virkelig kjekt når man ser at blomstene kommer frem. Når det popper opp her og popper opp der. Det er jo vårtegn. På tross av at det ikke er mange dagene siden det faktisk snødde her.
Det er så godt å nyte de små gledene i hverdagen som disse løvetannene.

 
 
Men det er noe som er så mye viktigere med våren, det er å være klar over at Herren snart kommer igjen. Han som faktisk gikk i døden for våre overtredelser, kommer snart for å hente Sine hjem. Er du da klar? Det er viktig å ha sitt liv i orden med Gud! Det er KUN gjennom Jesus man kan komme til himmelen. Å gjøre gode gjerninger er ikke nok. Det er dessverre mange som tror det. Men du kan aldri frelse deg selv. Uansett hvor mye du prøver om du faktisk ikke vil la Herren Jesus Kristus frelse deg så går det ikke.                              
Det er sååå viktig at vi er klar når Herren kommer for å hente Sine hjem! Jesus sier mens han fremdeles gikk her på jorden:". . .Men når Menneskesønnen kommer, vil Han da finne troen på jorden?" Lukas 18:8  Det er alvorlige Ord!                                                
Siste Bibelversene jeg vil legge ut i dette innlegget viser at vi må være klar. Men for å forstå de versene jeg legger ut, så vil jeg anbefale deg å lese hva som står i Bibelen tidligere for å få sammenhengen da. Les gjerne fra kapittel 21: vers 5 og ut kapittelet.
" Så fortalte Han dem en lignelse: "Se på fikentreet og alle trærne! Så snart de begynner å skyte knopper, ser dere og vet dere av dere selv at sommeren er nær. Slik skal dere også vite at når dere ser disse ting skje, så er Guds rike nær. Sannelig sier Jeg dere: Denne slekt skal slett ikke forgå før alt dette har hendt. Himmel og jord skal forgå, men Mine ord skal aldri noensinne forgå."" Lukas 21:29-33                           

No comments: