Tuesday, April 19, 2016

Slapp dag, som må nytes!

I dag har det vært en slapp dag. Jeg har ikke vært i form, har hatt vondt i halsen en stund. Men dagen har vært rolig og jeg pøser innpå med appelsinjuice.

Men å for et gøy vær det har vært, mye vind og regn. Det er kjekt å sitte inne i slikt vær, men også kjekt å ha godt med klær på å gå ut i slikt vær. Det er godt å kjenne været på kroppen, som for eksempel at regner treffer ansiktet.
Det er så vakkert alt som Gud har skapt. Han er så stor og mektig og rik på miskunn mot sine barn.
Jeg har vært en liten tur hos mamma og pappa i kveld, det var kjekt. Det er litt lenge siden nå. Meg og mamma tok oss en tur ut, da hun skulle på butikken. Så godt å komme seg ut.

Vi fikk med oss en liten kake som mamma har baket og hjemmelaget tomatsyltetøy. Ettersom Morten ikke er særlig glad i tomater så burde jeg ikke sagt hvilket syltetøy det var før jeg spurte om han ville smake. Men glemte det og sa det til han. Snill som han er så smakte han, men var ikke helt enig med smaken, men jeg likte det. Tross at det faktisk var tomatsyltetøy.
Gud er god og gir oss mye frukt og grønt som vi kan lage mye forskjellig med. Vet du, lærte nettopp at det er mye jern i brennenesle, så man kan koke suppe på nyskuddene. Høres spennende ut og prøve. I graviditet så er det jo viktig å få i seg nok vitaminer og mineraler. Gud har altså skapt alt vi trenger til.
                                           Herren min Gud er såå STOR!!
" Var det ikke Du som tørket ut havet, vannene i det store dypet, som gjorde havets dyp til en vei der de forløste kunne gå over?" Jesaja 51:10

"Så sa Gud: "Jorden skal bære fram gress, planter som setter frø, og frukttrær som gir frukt etter sitt slag, og som har frø i seg, på jorden." Og det ble slik.
Jorden bar fram gress, planter som setter frø etter sitt slag, og trær som gir frukt med frø i seg, etter sitt slag. Og Gud så at det var godt." 1. Mosebok 1:11-12

No comments: