Tuesday, July 2, 2013

Tenk å bli beskyttet..

Forrige uke kom jeg hjem fra ferie hvor jeg har besøkt min kjære familie. Det er kjekt å være med dem og trist å dra fra dem, men det er vell slik det skal være. Det å gi min kjære mor en (eller flere) klemmer før jeg går for å ikke se henne på en stund er trist. Jeg har et bra forhold til min familie som jeg kan takke Gud for. 
Min mor er vell det man kan kalle en hønemor- hun viser omsorg og kjærlighet, og ønsker at vi skal ha det bra. Hun vil ikke at noe vondt skal ramme oss.
Så over til dagens hendelse. Her jeg bor har vi måker som skriker, de har fått måkeunger som så så søte ut i pelsdrakten, men nå er de ganske store, men har fortsatt den grå fargen. Jeg gikk forbi noen måker i dag som skrek - ikke helt uvanlig- men likevel snudde jeg meg, da så jeg noen måke"ungdommer" på bakken, som sikkert var grunnen til at de skrek, de ville ikke at jeg skulle nærme meg dem, likevel så gikk jeg mot dem, de er jo interressante. Men det fant jeg ut at ikke var så lurt av meg, da fløy en måke rett mot meg. Jeg som ikke har vært særlig redd fugler, Skjønner hvorfor folk kan være redd.
Men måkene fløy ikke på meg, de bare "skremte" meg, for at jeg skulle holde meg unna.
Vi kan jo se på hvordan Gud er som forelder for oss som er Hans barn! (P.s. er du ikke Hans barn , så kan du bli det.) Gud er ikke bare en som på avstand passer på oss, slik måkene gjorde, men nei, Han verner oss. Han passer på oss og gir oss kjærlighet og omsorg slik min mor gjør, selv om Gud IKKE kan sammenlignes. Ingen er som Han.
Takk Gud for Din store kjærlighet! Gud er heller ikke som måkene som kan "skremme" det som plager oss, men nei, Han hjelper oss helt om vi vil ha hjelp av Ham.
Vi kan gi våre bekymringer og vår frykt til Gud og Han har omsorg for oss! Takk Herre Jesus!

"Den som bor i Den Høyestes skjul, skal hvile under Den Allmektiges skygge. Jeg vil si om Herren: Han er min tilflukt og min festning, min Gud, jeg vil sette min lit til Ham." Salme 91:1-2

No comments: