Saturday, July 6, 2013

Godt og nyyte!

I dag har det vært fint vær, og det bør nytes.
Det er en god følelse og nyte hver dag. I stedet for å klage over det en er misfornøyd med, så kan vi heller glede oss over det fine vi opplever.
Jeg tenker av og til tilbake på ting som har skjedd (mener ikke at vi skal sitte å tenke på alt som har skjedd) , men jeg har tenkt på morsomme eller kjekke ting jeg har opplevd. Det gjør at jeg ser hvor heldig jeg er. Jeg opplever ting som jeg kan ta lærdom av og jeg opplever ting som faktisk har vært morsomt. Men faktisk så kan man se at det er ganske mye av det vi har opplevd vi kan ta lærdom av og ta med inn i fremtiden som hjelp.
For eksempel så trenger vi ikke å furte over gårsdagen, om den var kjip fordi det regnet og vi satt inne. Nei, da kler vi heller på oss og går ut i regnet. Ååh det er så godt å gå godt påkledt ut i regnet og få regn i ansiktet ( hvis det ikke er for kaldt). Prøv gjerne det og nyt det, med det samme kan du også kjenne etter den gode og friske lukten. Takk Gud! Det er Han som har skapt de friske og gode natur luktene, det er også Han som har skapt regnet som du kan få være så heldig å stå under å få i ansiktet, og som gjør at gresset vokser og ikke tørker.
Husk å takke Gud for alt det vakre Han har skapt. Husk også at det ikke er skapningen vi skal tilbe, men Skaperen. Det er Gud vi skal tilbe, vi kan bare få lov til å nyte av det Han har skapt!
De som velger å ha Herren til sin Hyrde kan ta disse Bibelversene:
 
 
"Herren er min Hyrde, jeg mangler ingenting. Han lar meg ligge på grønne enger, Han leder meg til hvilens vann." Salme 23:1-2
 

No comments: