Saturday, February 15, 2014

Jeg vil heller ha Jesus enn hva som helst!

Det er en sang jeg er veldig glad i, her legger jeg inn første vers og refrenget:

Jeg vil heller ha Jesus enn perler og gull,
Heller ham enn de skatter som smuldrer i muld
Jeg vil heller ha Jesus enn riker og land
Heller ledes hver dag av en naglemerkt hand

Ref.:
enn ha kongemakt og en fyrstes prakt,
men i lenker være lagt
Jeg vil heller ha Jesus enn hva som helst
meg verden kan by i dag


Hva med å ha det som hjerte sang! Å ville ha Herren mest av alt! Det er Han som kan tilfredsstille på dypet, det er Han som er mektig til å gi liv og ta liv. Det er Han som har makt til å la sjelen gå til himmelen eller helvete. Han har all makt i himmel og på jord. Det er Han vi skal ville følge og ikke alt annet her nede.
La ikke Jesus kun få en liten del i livet ditt, la Han få hele ditt liv, hele ditt hjerte og din hengivenhet.
Det er det beste å gå Hans vei, det er ikke noe som kan liknes med å være Hans!

" Og frykt ikke for dem som dreper legemet, men som ikke kan drepe sjelen. Frykt heller Ham som er i stand til å ødelegge både sjelen og legemet i helvete." Matteus 10:28

No comments: