Thursday, November 28, 2013

De fire årstider..

Åååh.. Nå er det vind og regn og innimellom hagl ute. Det er så kjekt å gå ute når man er godt kledt.
Ja, hva synes du om årstidene, liker du dem?
Jeg liker årstidene, Når vinteren og snøen kommer, så gleder jeg meg over det, og når våren kommer så er jo blomstene på vei og det peker mot sommeren, så gleder jeg meg til sommeren, bading og soling og bare det å være ute og ikke fryse og når høsten kommer så gleder jeg meg over høsten. Ååh, det er så vakkert når bladene har fått forskjellige farger og ligger på bakken og sprer vakker farge blanding.
Ja, slik er det også i det virkelige livet, vi må glede oss over der vi er i dag, enten det er vinter og kulde eller sommer å varme i vår situasjon. Vi trenger ikke å se hverken fremover eller tilbake, da kan vi jo miste nåtiden. Så veldig kjipt det vil være om vi en gang i fremtiden vil se tilbake på livet vårt nå og da tenke at vi faktisk ikke "levde", fordi vi var i en "drømmeboble". Men vi kan velge å trives der vi er i dag. Livet er en gave fra Gud, som vi allerede er blitt gitt. Men en gave som vi må velge å ta imot selv er nåden ( det betyr at det er gratis) til å bli frelst og å tro på Herren Jesus Kristus.
Han kan hjelpe oss å leve her og nå.

" For av nåde er dere frelst, ved troen, og det er ikke av dere selv, det er Guds gave, ikke av gjerninger, for at ikke noen skulle rose seg.
For vi er Hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud har gjort ferdige på forhånd, for at vi skulle vandre i dem." Efeserbrevet 2 : 8 - 10

2 comments:

Unknown said...

Så fint og godt Katrine! Dette med å leve i nuet/ nåtiden. Jesus vil vi skal få være som barn og stole på Ham for fremtiden og fortiden og bare hvile :-) Så godt det er når vi virkelig gjør det.
Fred og glede til deg i Jesu Navn,
hilsen Stian ^_^

Katrine said...

Tusen Takk Stian! Kjempe kjekt med kommentar!
Ja, det er helt sant! Vi kan faktisk stole helt på Ham, vi må bare velge å gjøre det!
Guds fred og glede til deg!
=)