Friday, August 31, 2018

Hans kjærlighet

Jeg kom til å tenke på noe når storegullet våknet etter å ha lagt seg. For jeg elsker når gullet kommer å gir meg en klem, og når gullet setter seg på fanget mitt og bare koser.
Tilbake til at det eldste barnet mitt våknet. Å få være inntil barnet mitt er så godt! Jeg skulle få barnet mitt til å sove, men jeg trakk kinnet mitt inntil gullet sitt bare for å få en klem. Det er så fantastisk! Når barna er trøtte så er de ekstra kosete. Da kan jeg godt få holde de lenge, mens hode hviler inntil skulderen min.
Og nettop den klemmen på kinnet fikk meg til å tenke... Det er vel sikkert slik Herren Gud også tenker når vi setter oss ned innfor Han og bare lytter til Hans kjærlighet til oss.
Når vi ikke bare haster oss hit og dit, men faktisk tar oss tid til Vår eneste Frelser og Redningsmann!
Og når vi velger å holde Hans bud!





«Slik som Faderen har elsket Meg, på samme måten har også Jeg elsket dere. Bli i Min kjærlighet. Hvis dere holder Mine bud, blir dere i Min kjærlighet, på samme måten som jeg har holdt min Fars bud og blir i Hans kjærlighet. Dette har Jeg talt til dere for at Min glede skal bli i dere, og for at deres glede skal bli fullkommen. Dette er Mitt bud at dere skal elske hverandre som Jeg har elsket dere. Ingen har større kjærlighet enn dette, at han gir sitt liv for sine venner. Dere er Mine venner, hvis dere gjør alt det jeg befaler dere.» Johannes evangelium 15:9-14

No comments: